HTML

Kávé & Kóla

"Van a kávé... A fekete. Olyan, mint az élet. Sötét és keserű. És van a kávéház. Ahol nem a kávé a legfontosabb, hanem a találkozás. A beszélgetés. Két ember beszél, beszél, beszél, és egy napon a kávé más értelmet nyer. Átalakul érzelmekké. Többé már nem egyszerű kávé, hanem barátság, szeretet, vagy éppen szerelem. Az iránt, akivel a kávézás élményét az ember megosztja. Attól kezdve minden csésze kávé ezt jelenti. A másikat. Még akkor is, ha nincs jelen. Emléke, emlékeztetője lesz. És ekkor már nem sötét, és nem keserű." /Csitáry-Hock Tamás/

Naptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kávé Térkép

Kávé Kóla lelőhelyek nagyobb térképen való megjelenítése

Ajánló

KÁVÉZÓ AZ OLYMPUSON - Görögország

coffeecokeandcake 2013.10.01. 15:23

Folytatódik görög beszámolónk, egy személyes kedvenccel...

Görögországban nem csak strandolni és enni lehet jókat, hanem kirándulni is. Mi is robogót ragadtunk és nekiindultunk a nagy hegynek az Olympusnak. Robogót bérelni szinte minden településen lehet, van ahol több helyen is. Ezek általában egy maximum két személyt bírnak el, de érdemes jeleznünk a kölcsönzősnek, hogy hova és hányan szeretnénk menni, mert úgy fog nekünk robogót választani. Ezek sok helyen le vannak fojtva, így muszáj szólnunk a hegymeneti túráról előre, egyébként nem fog felvinni minket a robogó az istenek lakhelyére. Ami még fontos, hogy ha a nyári melegben megyünk, akkor -igaz a hegyen kellemes hűvöskés az idő- kenjünk le magunkat naptejjel a túra előtt alaposan, mert ha nem figyelünk csúnyán leéghet a bőrünk.  A Pierián a tengerpart mentén végig jó robogozó út visz végig, de vigyázat (!) az autópálya szakaszokon robogózni tilos és veszélyes. Az utunk Leptokarya felé vitt, ahol le kell ágaznunk a megszokott kényelmes útról és Karya felé venni az irányt egyenesen felfelé. Itt eltévedni nem igazán lehet, mivel egyetlen út visz végig (talán egy helyen van útelágazás). Akkor már biztosak lehetünk benne, hogy jó helyen járunk, ha meglátjuk a turista látványosságként is számontartott STOP MAGNETIK feliratot az aszfalra fújva. És ami a látványosság jellegét adja a helynek az az, hogy itt egy kb 10m-es szakaszon a lejtőn felfelé gurul az ásványvizes üveg, de még az üresbe tett autó is pöccintésre ellent kezd mondani a gravittáció általunk eddig ismert szabályainak és emelkedőnek felfelé gurul. Ezt a különleges helyet érdemes megnézni. És bár a turisták általában eddig szoktak menni és nem tovább, mégis érdmes a kávé és frappé imádóknak egy kicsit tovább is menniük. Ennél a kanyarnál már látható a KAVA felirat, amitől robogóval 1,5 percre meg is találhatjuk az istenek édenkerjét. A hely csupa természetes anyagból épült, fa és kő, kihasználva a hegy teraszát. Az asztalok véletlenszerűen helyezkednek el, hol kilátóvá válva hol pedig sejtelmesen beleolvadva a zöld indákba. Egy kiszolgáló házacska jelzi, hogy mindezek mellett újkori modern helyről van szó. Én már kétszer jártam itt, először még tényleg a helyi görögök sziesztázó helye volt, ahol az asszonyok beszélgettek, a gyerekek futkostak és az öregek sakk játszmákkal ütötték el az időt. Pár éve még görög feliratos agyag pohárban hozták a frappét, ma pedig már "divatos" üvegpohárban kaphatjuk ugyanezt internacionális környezetben inkább turistákkal körbevéve. De azért sor még szerencsére nem áll, nem ismerik túl sokan a helyet.

Ahogy már említettem a frappé üveg pohárban érkezett egy üveg ajándék vízzel karöltve. Hiába kértük tejesen a görögök igen csak spórolnak a tejjel. Így jó erős frappét kaptunk jégkockákkal spékelve. Itt a hegy hűvösében ilyen hideg frappéval igazán át lehet hűlni. Az árak már tükrözik a  fejjebb említett népszerűvé válást, mert jelentősen emelkedtek az árak a pár évvel ezelőttihez képest. Annyiba kerül itt egy frappé, mint a tengerpart lounge-aiban. A kávéjuk sem különlegesen finom, inkább a környezet az, ami kiemeli a többi kávézó közül. Ahogy az ember kortyolgatja ebben a titkos kerben a frappét és közben a tenger fekszik a lábai előtt az valami iagzán lenyűgöztő látvány...

...olyan, amitől könnyebben el tudjuk hinni, hogy az istenek is itt laktak egykor.

Ár.: Frappé tejjel 3 euro ~900Ft (víz-ingyenes)

Értékelés: 10

Címkék: Címkék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.